Nekilnojamojo turto mokesčio deklaravimas: KIT711 keičia KIT719, nauji terminai ir papildomas tarifas
Nuo 2026 m. NTM deklaruoti įvedama forma KIT719, pakeičianti KIT711. Įmonėms tenka papildomas 0,2 proc. tarifas, mokamas iki 2027 m. vasario 15 d., kartu taikomos naujos NT masinio vertinimo vertės.

Deklaruojant 2026 metų ir vėlesnių mokestinių laikotarpių nekilnojamojo turto mokestį (NTM), įsigalioja esminiai pasikeitimai. Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) atsisako iki šiol galiojusių KIT711 bei KIT715 deklaracijos formų. Nuo šiol visiems NTM mokėtojams nustatyta viena atnaujinta deklaracijos forma – KIT719.
Senosios formos KIT711 ir KIT715 lieka galioti išskirtinai tik mokesčio apskaičiavimui bei tikslinimui už mokestinius laikotarpius iki 2025 m. imtinai. 2026 m. prievolėms apskaityti juridiniai asmenys naudos formą KIT719, kuri bus pildoma tiesiogiai VMI mokesčių administravimo sistemoje per interaktyvų kompiuterinį vedlį, atsisakant senųjų FFData ar MXFD dokumentų šablonų.
Juridiniams asmenims metinės NTM deklaracijos pateikimo terminas išlieka kito mokestinio laikotarpio vasario 15 diena. Tai reiškia, kad deklaraciją KIT719 už 2026 metus įmonės privalo pateikti ir mokestį sumokėti iki 2027 m. vasario 15 d. Kartu formoje deklaruojami ir ateinančio laikotarpio avansiniai NTM mokėjimai.
Formoje KIT719 apskaičiuojant mokestį taikomas savivaldybės tarybos nustatytas tarifas (nuo 0,5 iki 3 proc., o apleistam ar neprižiūrimam turtui – nuo 1 iki 5 proc.) bei Nekilnojamojo turto mokesčio įstatyme įtvirtintas papildomas 0,2 proc. saugumo ir gynybos finansavimo tarifas. Šis papildomas 0,2 proc. dydis nebuvo įtrauktas į 2026 m. avansinio NTM apskaičiavimą (pildytą formos KIT711 priede KIT711A už 2025 m.). Todėl visa šio papildomo tarifo suma už 2026 metus bus deklaruojama ir sumokama vienu kartu – iki 2027 m. vasario 15 d., o tai lems didesnį galutinį metinį mokėtiną likutį nei ankstesniais metais.
Fiziniams asmenims tvarka skiriasi: formą KIT719 pagal Registrų centro duomenis automatiškai suformuoja pati VMI iki kitų metų kovo 1 d. Už 2026 metus gyventojams suformuoto mokesčio sumokėjimo terminas yra iki 2027 m. kovo 15 d.
Apskaičiuojant mokestį už 2026–2028 metus, taikomos naujos Registrų centro nekilnojamojo turto masinio vertinimo vertės, įsigaliojusios nuo 2026 m. sausio 1 d. Šios mokestinės vertės bus taikomos trejų metų mokestiniam ciklui.
UAB Centro apskaita
2026 m. spalio 7 d.